Playmaker til innovative læringsmiljøer i samarbejde med lokalsamfundet søges

Profilbillede
dato

Vil du være med til at bygge bro og skabe den bedste kvalitet i skole og børnehus i samarbejde med lokalsamfundet?

Vi søger den helt rigtige medarbejder til en 15-30 timers ansættelse i en projektstilling på 4-8 måneder.

Din primære opgave bliver at være playmaker/tovholder for at starte et inddragende samarbejde med lokalsamfundet omkring Haderup Skole/SFO & Børnehus med det formål at skabe nogle nye spændende og anderledes læringsmiljøer. Som produkt skal der udvikles en ressource-database, der har til formål at udvide skoleskemaet til en fremtidig version, så det er let tilgængeligt for lokalsamfundet og skole/institution at samarbejde om elevernes læringsmuligheder.

Du skal lære vores lokalsamfund at kende og skal derfor have kørekort til bil. Som en del af projektet indkøbes der cykler til elever og medarbejdere, så de kan udvide skoleskemaet med nye læringsarenaer fx foreninger og lokale virksomheder.

Haderup Skole er en del af landsbyordningen Haderup Skole og Børnehus. Vi har gode udendørsarealer og bruger aktivt både sportspladserne omkring skolen og nærområdets skov, å og anlæg. Vi har fokus på videreudvikling af Makerspace, LEGO og innovative læringsprocesser. Skolen har elever fra 0.-9.kl. og du kommer til at drive processen, der er med til at skabe de nyeste og bedste betingelser for et endnu bedre børne- og ungdomsliv, hvor tryghed, fællesskab og motiverende/varierende læringsmiljøer er det grundlæggende.

Vi søger dig, der har:

  • flair for at koordinere og mødefacilitere med lokalsamfundet, lærere, pædagoger og ledelse
  • evnen til at se styrker og muligheder i stedet for begrænsninger.
  • mod til at skabe nye læringsmiljøer til elever fra 5.-9.kl. som den primære målgruppe
  • et åbent mindset, gå-på-mod og lægger vægt på en humoristisk tilgang
  • erfaring med at elevers læring kan ske i mange arenaer
  • dygtigheden til at varetage en koordinerende funktion med kontakt til mange samarbejdspartnere
  • kompetencer til at skabe struktur og planlægge, gennemføre og evaluere nye ideer til lærings-/undervisningsrum.
  • gode kommunikative evner, så alle bliver inddraget
  • har mod på at tænke nye veje også med inddragelse af mulighederne i den digitale verden fx AI

I projektets opstartsfase vil der være sparring og støtte fra en ekstern konsulent, Dan Holt Højgaard fra fonden Democracy X. Undervejs og afslutningsvis i projektstillingen vil der skulle deles viden/erfaring internt i Herning Kommune. I projektet forventes det at Seniorklubben i Haderup samt Skolens Venner inddrages i samarbejdet.

Er du blevet nysgerrig?

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Naja Falsig telefon 20 70 90 31/ hadnr@herning.dk, eller viceskoleleder Lau Sørensen telefon 20 80 44 30 / hadls@herning.dk

Ansøgningsfrist senest tirsdag den 17. september 2024 kl.12.00.

Der afholdes samtaler fredag den 20. september kl. 12.00 til 16.00.

Forventet projektansættelse: Der er projektmidler til 15-30 timer ugentligt i 4-8 måneder med ansættelse pr. 1.oktober 2024 eller 1.november 2024.

Arbejdstimerne kan lægges på enkelte dage og kombineres med andre ansættelser.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herning Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (15-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Haderup Skole- og børnehus, Skolevænget, 7540 Haderup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109713

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet